Ons verhaal / Our story

Wij maken lekker eten gezonder 

we make deliciuos food healthier

 

2014

Twee jaar geleden plofte ik na een lange dag werken op de bank om het acht uur journaal op TV te bekijken. Bij de aansluitende reclames zag ik een recente food ‘innovatie’: de pizza burger.

Ik  besloot dat het tijd was voor mij om iets te gaan doen:
De dag erop heb ik mijn toenmalige baan opgezegd en ben mijn eigen food start-up begonnen met als doel om een bijdrage te leveren aan de duurzame bestrijding van obesitas.

Two years ago, after a long day of work, I sat on the couch to watch the evening news on television. In the subsequent advertisements I saw a recent food ‘innovation’: the pizza burger.
I decided it was time for me to do something:
The day after, I quit my job and started my own food startup with the aim of contributing to the sustainable fight against obesity.

 

Pizza Burger

miljoen mensen sterven van de honger

million people die of hunger

miljard mensen lijden aan obesitas

billion suffer form obesity

%

van de Nederlanders eet onvoldoende groenten

Dutch population eats insufficient vegetables

Uit onderzoek van Stanford University blijkt dat van al onze ingebakken gewoontes, onze eet-gewoontes het meest moeilijk te veranderen zijn. De meeste mensen kopen geen gezond voedsel, ze kopen wat lekker is.  Tofu en worteltjes kunnen wellicht heel gezond zijn, maar de meeste mensen verkiezen pizzaburgers boven tofu gehaktballetjes met worteltjes, toch? Laten we eerlijk zijn…

——
Research from Stanford University shows that of all our baked habits, our eating habits are the most difficult to change. Most people do not buy healthy food, they buy what is delicious. Tofu and carrots may be very healthy, but most people prefer pizza burgers over tofu meatballs with carrots, right? Let’s be honest…

ornament_dark

Wat als ik met de kennis en ervaring die ik heb in staat zou zijn een bijdrage te leveren om ons voedsel met kleine stapjes lekkerder èn gezonder te maken en de 2,1 miljard mensen die obesitas aan het bevechten zijn te helpen?

———

What if I would be able to contribute, with the knowledge and experience I have, to make with tiny steps our food delicious AND healthier and help the 2.1 billion people who fight obesity?

gezond en lekker

Mijn doel / My goal

Is om de groenten consumptie van mensen te verbeteren door de producten lekkerder en aantrekkelijker te maken voor de consument. Gezond eten moet weer een automatisme worden, niet iets waar we al te lang bij stil moeten staan. Gezond eten kan lekker en leuk zijn. Op deze manier zullen mensen automatisch minder suiker en vet, en meer vezels eten. Dit zal helpen om minder en ook gezonder te gaan eten.

Is to improve the vegetable consumption of people by making the products tastier and more attractive to the consumer. Healthy food should become an automatism again, not something we have to be busy with all day. Healthy food can be nice and fun. In this way, people will automatically eat less sugar and fat, and more fibesr. This will help to eat less and healthier.

Onze geschiedenis / Our history

In de afgelopen twee jaar heb ik veel producten, die we regelmatig consumeren, met groenten verrijkt. De feedback van de vele consumenten-testen in winkelcentra leerden mij hoe het recept aan te passen om het vooral LEKKERDER te maken.

Mijn eerste product is een wortel tortilla en een bieten tortilla, welke voor 45% uit groenten bestaan. Deze tortilla’s bestaan nog nergens in de wereld.

Na twee jaar lang  ontwikkelen en aanpassen van de receptuur op de smaak van de consument, ben ik nu in staat om deze producten op grote schaal te produceren bij een erkende levensmiddelen producent. Begin oktober 2016 liggen mijn producten dan ook in de supermarkt.

Over the past two years, I have enriched a lot of frequently eaten food with vegetables. The feedback from many consumer tests in shopping malls taught me how to customize the recipe to make it more DELICIOUS.

My first product is a carrot tortilla and a beetroot tortilla, which consists of 45% of vegetables. These tortillas do not exist anywhere in the world.

After two years of developing and adapting the recipe to the taste of the consumer, I am now able to produce these products on a large scale with a recognized food producer.

bieten en wortel tortilla

Onze grote droom is om onze producten bereikbaar te maken voor een zo groot mogelijk publiek, voor maximale impact

Our great dream is to make our products accessible to a wide public , for maximum impact